همشهری آنلاین: پس از دومین حادثه ظرف چند روز اخیر در نیروگاه برق اتمی کرومل، وزارت امور اجتماعی کیل آلمان دستور بررسی صحت کارکرد شرکت عامل بهره‌برداری از این نیروگاه را صادر کرد

خبرگزاری آلمان گزارش داد، گیتا ترائرنیشت، مسوول نظارت بر امور هسته‌ای در وزارت امور اجتماعی کیل اعلام کرد: شرکت فاتنفال اکنون موظف است مسوولیت پیامدهای گسترده قطعی برق اخیر را بر عهده بگیرد.

به خاطر اختلال در هر دو دستگاه ترانسفورماتومر این نیروگاه روز شنبه راکتورهای اتمی به سرعت خاموش شدند.

وظیفه دستگاه‌های ترانسفورماتور انتقال برق تولیدی نیروگاه اتمی به شبکه برق است. سخنگوی این شرکت تاکنون دلیل حادثه را اعلام نکرده است. تحقیقات در این باره جریان دارد.

ترائرنیشت اعلام کرد دستور «بررسی صحت کارکرد شرکت عامل این نیروگاه» را صادر کرده است. فاتنفال مسوول تامین ایمنی این نیروگاه اتمی است.

این دومین حادثه‌ای بود که ظرف چند روز گذشته در کرومل رخ می‌دهد. روز چهارشنبه نیز فاتنفال مجبور شد برق این نیروگاه را از شبکه خارج کند. در این حادثه کارکرد یکی از ترانسفورماتورهای مربوط به برق داخلی نیروگاه اتمی مختل شده بود. دلیل این حادثه اشتباه فردی اعلام شد، زیرا یکی از هواکش‌های ترانسفورماتور اشتباهی روشن شده بود. این امر موجب شد راکتور با قدرت کمتری کار کند.

کرومل پس از دو سال توقف پایان ماه ژوئن دوباره به کار گرفته شد. دلیل توقف فعالیت آن حادثه‌ای بود که پس از آتش‌سوزی در یک دستگاه ترانسفورماتور رخ داد.

حادثه روز شنبه موجب شد برق تقریبا همه چراغ‌های راهنمایی شهر هامبورگ برود. آنگونه که فاتنفال اعلام کرد نه فقط برق 1500 چراغ راهنمایی از 1800 چراغ رفت، بلکه تعدادی از مراکز خرید و صنایع فولاد و آلومینیوم نیز بی‌برق ماندند

کد خبر 84904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز